Connect with us

Aftenskolen

Guide: Sådan skræmmer du kunderne væk fra din butik

Guides

Guide: Sådan skræmmer du kunderne væk fra din butik

Er du træt af alle de kunder, der lægger vejen forbi din fysiske og digitale butik? I så fald er der nogle ganske simple råd, du kan følge, hvis du ønsker at skræmme dine kunder væk og gøre din omsætning mindre. Lyder det som noget for dig? Hvis ikke kan du blot læse disse råd omvendt – altså som gode råd til, hvordan du netop kan få flere kunder i butikken og ikke mindst, hvordan du kan få flere kunder til at købe dine varer. Det er vel trods alt det, alle forretningsejere ønsker i sidste ende.

[Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde
med de omtalte virksomheder, eller de virksomheder, der linkes til]

Sørg for, at din butik slet ikke er indbydende

Hvis du vil skræmme kunderne væk fra din butik, skal du først og fremmest sørge for, at de slet ikke har lyst til at komme ind. Dette gælder uanset, om du ejer en fysisk eller en digital butik. Hvis vi taler om en fysisk butik, betyder butikkens facade rigtig meget. Hvis denne er indbydende, får kunderne automatisk mere lyst til at komme indenfor – og når de først er kommet indenfor, vil de måske få lyst til at købe noget. En facaderens eller algebehandling af facaden er altså ikke noget, du skal gøre dig i, hvis du vil have, at kunderne bliver væk. Hvis du gerne vil have dem til at kigge indenfor, kan du dog godt overveje at gøre din facade indbydende. Eksempelvis med en algebehandling i Roskilde – eller nærmere en algebehandling fra et firma i Roskilde. Læs om det her.

Hvis du har en digital butik, betyder facaden ligeledes meget for, om du får kunder i butikken. Når man taler om en facade på en digital butik, kan man tale om designet. Det er vigtigt, at designet er pænt og passer til det, du sælger – hvis du altså vil have kunder i butikken. Hvis kunderne skal blive væk, behøver du ikke tænke nærmere over designet.

Lad kunden være sin egen ekspedient

Hvis kunden alligevel kommer ind i din butik, skal du ikke frygte. Du kan sagtens skræmme kunden væk, inden denne har nået at købe noget. Dette kan du eksempelvis gøre ved at være så ubehjælpsom som muligt. Faktisk kan du i virkeligheden sørge for, at kunden er sin egen ekspedient. Dette kan du både gøre, hvis du har en fysisk og en digital butik. I en digital butik vil kunden i alle tilfælde være sin egen ekspedient – men du kan sørge for at gøre det så svært for kunden som muligt. Sørg for, at der ikke er en søgefunktion, at inddelingen ikke er logisk, og at din webshop er svær at finde rundt i. Så skal du nok være sikker på, at kunderne forlader butikken hurtigt igen.

Lav kun en overskuelig webshop, hvis du ønsker, at kunderne skal købe noget, ligesom du kun skal være hjælpsom overfor kunden i den fysiske butik, hvis du ønsker at generere et salg.

Sørg for, at dine varer ikke er på lager

Skal du være helt sikker på, at dine kunder ikke køber noget, skal du sørge for, at de ikke kan købe noget. Hvis du mangler en masse varer på dit lager, eller mange af dine varer er udsolgte, er der stor sandsynlighed for, at kunden ikke vil hjælpe dig med at øge din omsætning. Derfor skal du altså kun sørge for at have varer på dit lager, hvis du rent faktisk ønsker at sælge noget til kunderne. Dette råd kan du gøre brug af, hvis du har en fysisk eller en digital butik.

Fortsæt
Se også...
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mere i Guides

Til Top