Connect with us

Aftenskolen

Uforudsete udgifter for den nystartede virksomhed

Working desk

Guides

Uforudsete udgifter for den nystartede virksomhed

Overvejer du at starte din egen virksomhed, er der er en masse ting, du skal huske at være opmærksom på. En af disse er udgifterne. Det er nemlig langtfra alle, der husker at tælle alle udgifterne med i regnskabet, når fremtidsplanerne er i fuld gang. Læs med her, og bliv opmærksom på, hvilke uforudsete udgifter, der findes.

Rengøring

Det er ofte meget tidskrævende at starte sin egen virksomhed. Derfor vælger mange at købe sig til rengøringen. Du har måske planer om selv at svinge støvsugeren, men når tiden flyver afsted, kan denne plan hurtigt ændre sig. Afsæt derfor for din egen skyld penge i budgettet til denne udgift.

Når gulvet er blevet skrubbet, hylderne tørret af og opvasken taget, mangler vinduerne blot at blive pudset. Mange lader ofte vinduerne vente, men det er vigtigere, end du tror. Vinduerne er med til at danne førstehåndsindtrykket blandt kunderne, så hold dem gerne pæne og rene.

denne hjemmeside kan du bestille professionel hjælp til at få klaret denne opgave samt meget andet, når det kommer til rengøring. Du har også mulighed for at kontakte firmaet og forhøre dig om priserne, så du kan tilføje udgiften til regnskabet.

Regnskab

Nu vi snakker om regnskabet, er det også værd at bringe på banen. Det er nemlig langtfra alle virksomhedsejere, der ønsker at bruge tid eller besvær på selv at lave dette. Det er naturligvis en rigtig god ide at holde øje med udgifterne, men selve regnskabet, og herunder bogføringen, kan du sagtens få hjælp til af en revisor.

Leje af lokaler

Mange virksomhedsejere har behov for leje af lokaler. Du kan med fordel gøre dig overvejelser om, hvilken lokation du ønsker, og hvor mange penge du vil bruge på det. Det er ofte en af de større udgifter, når din virksomhed skal stables på benene. Derfor er det vigtigt at have udgiften med i regnskabet.

Inventar

Uanset om du lejer lokaler eller har tænkt dig at drive virksomheden fra privaten, skal du investere i inventar. Møbler og teknisk udstyr er vigtige ting at have med i regnskabet. Vær dog opmærksom på, at det ikke er en fast udgift, så de resterende måneders regnskab kommer til at ændre sig.

Hjemmeside

Flere og flere køber sig til en hjemmeside, når de starter en virksomhed. En hjemmeside er et utrolig brugbart redskab, når du skal give kunderne mulighed for at se, hvad det er for en virksomhed, og hvem der står bag. En flot og fuldendt side giver kunderne indtrykket af, at virksomheden bag er velfungerende og professionel. Der skal derfor ofte bruges penge på at få taget gode billeder samt lave en professionel opsætning.

Lønninger

Nystartede virksomheder består langtfra altid af andre personer end ejeren selv. Men der er mange opgaver, som skal klares, så det er for mange en kæmpe fordel at uddelegere nogle opgaver til en ansat. Vær derfor opmærksom på, at der gerne skal være plads til lønninger i budgettet. Måske bliver det ikke aktuelt, men du ved aldrig. Der er ofte mere at se til, end du i første omgang forestillede dig.

Fortsæt
Se også...
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Mere i Guides

Til Top